Udvikling af content
Content er indhold.
Betragt din visuelle identitet som en parkeringsplads, hvor båsene er tegnet klart og tydeligt op. Pladserne skal fyldes ud med biler, varevogne, lastbiler og motorcykler. Eller tekst, billeder, illustrationer og links.
Indholdet i din kommunikation skal underbygge din forretnings strategi og være målrettet mod de – målgrupper – kommunikationen henvender sig til. Indholdet skal overbringe dit budskab klart og tydeligt , så modtagerne kloges, inspireres og får dem til at handle.
Det afhænger af målgruppernes præferencer, hvad der skal til for at udløse en handling, og det er et håndværk at tilpasse kommunikationen, så den virker.
Vi brænder for opgaver, hvor komplicerede budskaber skal gøres forståelige ved hjælp af billeder og tekst.
Tekster
Tekstarbejde spænder vidt. Vi arbejder med alt fra bøger over pressemeddelelser til pay-off’s.
Har du behov for et samarbejde om udarbejdelse af tekster til bøger, pressemeddelelser, produktbeskrivelser, præcise forklaringer eller målrettede pay-off’s, så er det noget “vi har gået til”.
På større opgaver aftaler vi ofte, at interviews og andet forarbejde som f.eks. planning, disponering og fotografering forestås af os – ud fra en præcis forventningsafstemning med kunden.
På løbende opgaver er vores kendskab til kunden og produkterne ofte en stor fordel, da det minimerer tidsforbruget til briefings.
Ofte er enkelte stikord af faglig karaktér nok.
Vi er vant til at arbejde med tekst på alle platforme, og vi nyder nørderiet med at tilpasse indholdet til målgrupperne.
Jubilæumsskrift
Produktblade og vejledninger
Pay-off’s
Billeder
Billeder kan være mere end 1000 ord.
Hvis du skal forklare hele historien på print, kan det ofte være en udfordring at vise det hele uden at “pille” ved billederne. Korrekte billedmanipulationer underbygger forståelsen og giver læseren en genvej til budskabet.
Vi elsker grafisk arbejde i photoshop, når det booster budskabet på en gode måde.
Det kan være at professionelle billeder, der skal have en colour grading for at passe ind i koncepter eller stemninger – eller måske har I ikke selv fået taget det helt perfekte billede til opgaven, og skal have dem tilpasset.
Vi arbejder bl.a. med billeder som i nedenstående eksempel, hvor de underbygger funktionen på produktet.
Infographics
Mennesker er forskelligt indrettet, når det drejer sig om at tilegne sig viden.
Ofte fortæller en korrekt kombination af tekst og billeder historien, så den er til at forstå for de fleste.
Ind imellem kan et visuelt supplement til teksten dog ikke opnås ved fotografering, og så må vi tegne.
Vi kalder dem infographics. Og vi laver dem til print, video og web.
Content på web
Lidt eksempler på, hvordan vi arbejder med tekst, billeder, illustrationer og animationer i content på web.
Sådan kan en briefing være:
“Hey guys!
Vi skal lige lave et risikokort til medarbejderne. Indholdet er vedhæftet. Kan I ikke lige gøre det lækkert som vi plejer. Hvilken størrelse vil I foreslå! Det skal kunne holde til at blive transporteret med rundt hver dag ude i bilerne.
lad mig høre fra jer – hurtigt!”
Knuser
Julie
“Hej Julie.
Ser godt ud 😉
Det kommer nok til at ligge og rode lidt rundt i bilerne, så vi foreslår en håndlamineret A5, så kanterne er lamineret med, og det er let læseligt.
Vi laver en ny illustration og skifter “mureren” ud med en GV medarbejder. Og så vil jeg foreslå, at vi spejlvender gutten, så det passer med læseretningen. Du kan have dem leveret på kontoret på torsdag!
OK?”
Kümler
Det er bare i orden.
Send mig lige illuen før I sætter resten op. Torsdag er perfekt!
Julie
Dette er en helt typisk dialog med vores faste kunder. Julie godkendte illustrationen og hun fik leveret 170 håndlaminerede risikokort (Ta’ 2 kort) 4 dage senere.
Oplæg til indhold fra Julie.