Visuel identitet
Den visuelle- eller grafiske identitet er virksomhedens ansigt udadtil.
Den kommer til udtryk i konsekvent brug af logo, farver, typografi, billeder, illustrationer og andet indhold i kommunikationen. Både internt og eksternt.
Den visuelle identitet positionerer virksomheden og er rammerne for al kommunikation.
Mezzoforte arbejder dedikeret og passioneret sammen med kunderne om at udvikle og vedligeholde en autentisk og praktisk brugbar grafisk identitet, som vi alle arbejder med hver dag.
Grøn Vækst A/S
Grøn Vækst har en ISO 45001 certificering i arbejdsmiljøledelse og en ISO 14001 i miljøledelse og har været certificeret siden 2013.
Derfor var det vigtigt for kunden, at vi signaliserede, at det er mennesker, der står bag de flotte løsninger, firmaet leverer.
Den visuelle identitet i dette eksempel rummer alle elementer fra designmanualen med logo, typografier, opbygning og i denne periode – ønsker til indhold holdt op mod strategien.
Det er også vigtigt, at elementerne fungerer i praksis, d.v.s. også på f.eks. arbejdstøj og biler.
Differentiering er vigtig , så der blev også leget lidt med formatet på virksomhedspræsentationen.
Nogle af elementerne i den visuelle identitet anvendt i praksis:
AGJ
AGJ A/S er et smede- og ingeniørfirma, som har udviklet sig positivt i flere år. De beskæftiger over 80 smede, der arbejder med innovativ industriproduktion.
Informationen, der kommunikeres er meget omfangsrig. Der er hele 7 interne afdelinger med hvert deres speciale, som er omfattende og meget tekniske.
Det visuelle er båret af orange, som har været signaturfarven for firmaet lige siden begyndelsen. Senest har Kalundborg og omegn fået en stribe varevogne fra AGJ, som lyser op i landskabet med deres markante orange “snuder”.