Mezzoforte Reklamebureau
Mezzoforte Reklamebureau

 

Hvad er en god idé?

 

 

Efter vores opfattelse er en god idé et tiltag, der øger kendskabet til- eller sympatien for et brand, et budskab eller et produkt. Med øget salg til følge.

En god idé skaber opmærksomhed - og i vores verden er positiv opmærksomhed, i langt de fleste tilfælde, at foretrække.

Den gode idé er ikke nødvendigvis "smart", men den virker. Vi kan godt li', at man trækker på smilebåndet og tænker "Hmm - OK, den har de vist tænkt over". Og igen, så duer den ikke allevegne. Nogle gange er det bare billigste pris, og så er det andre faktorer, der skal i spil.
 


 

Kreative koncepter - den røde tråd

 

Et kreativt koncept sikrer, at der er sammenhæng mellem identiteten i budskaber
og visuel identitet i forbindelse med kommunikationen af en kampagne
indeholdende få eller mange forskellige kommunikationselementer.

 

 

Et eksempel kunne være denne kampagne for CaterGruppen.

Catergruppen sælger cateringvarer, hovedsagelig madvarer, til hoteller, restauranter, cafeterier, pizzariaer m.fl.

De ville afholde en stor messe med deres leverandører og præsentere dem for kunderne. Rammerne var cirkus Arenas store telte, og der blev lagt op til et familiearrangement en week-end, hvor kunder kunne gøre besøget til en oplevelse for hele familien - nu det var en lørdag. Søløver og cirkusforestilinger blandet med udstillinger og salgssteder.

Arrangementet blev markedsført ved udsendelse af en adresseret  invitation i form af en A4 brochure i god tid. Annoncer i de største fagblade, stickers på printkommunikation og signaturer i mailkorrespondance.

Yderligere udsendtes en reminder til ikke tilmeldte kunder og allesælgere fik posters at hænge op i kantiner og på informationstavler.

I hele perioden kørte et kampagne website på www.4sept.dk, der tjente som tilmeldings- og informationssite for kunderne.

Afslutningsvis kørte lastbilerne i perioden op til messen rundt med store posters ligesom der blev produceret storformatbannere til outdoor.

Det samlende element blev et klovnehoved - produceret i madvarer. Detaljeret nok til, at man først finder ud af det, når man lige har set billedet i et par millisekunder.

 

Se hvordan vi skabte klovnen her.


 

 

 

 

 

 
   

 

Mezzoforte  |  Thorsvej 2  |  4180 Sorø  |  +45 26 24 80 80  |  Direkte +45 26 24 80 80  |  ck@mezzoforte.dk